wtorek, 31 marca 2015

Ile złota jest w złocie?


Pictures by my mum

No właśnie - ile złota znajduje się w zakupionej przez nas biżuterii? Czyste złoto jest stosunkowo miękkie i co za tym idzie podatne na uszkodzenia, dlatego też wyroby oferowane nam w salonach jubilerskich to stopy złota oraz innych metali (np miedzi). Sprawdzając z jakiej próby złota został wykonany produkt możemy dowiedzieć się jaka jest zawartość złota w 1000 gramach stopu. Dla przykładu: próba 999 zawiera 99,9% czystego złota, próba 960 zawiera 96,0% czystego złota, próba 585 - 58,5%, a próba 333 - 33,3%. Im więcej złota w próbie tym wyrób jest droższy, ale i mniej trwały. Najbardziej optymalna wydaje mi się próba 585 (bo wtedy jednak większość "składników" wyrobu stanowi czyste złoto). Właśnie tej próby jest mój nowy naszyjnik z serduszkiem z Apartu. Stosunkowo rzadko noszę jakąkolwiek biżuterię na szyi i stwierdziłam, że z nadejściem wiosny czas to zmienić. Przy tym potrzebowałam łańcuszka, który byłby delikatny i uniwersalny, bo lubię biżuterię, którą można założyć na każdą okazję. No i taką właśnie znalazłam..-:)





Okulary (sunnies): H&M
Naszyjnik (necklace): Apart
Bluzka (blouse): H&M
Zegarek (watch): Adriatica
Spodnie (pants): Zara
Buty (heels): Nando Muzi

6 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy post!:))
    zapraszam do mnie: blousforyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna koszula :) Bardzo podobają mi się takie minimalistyczne naszyjniki <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia i piękna stylizacja black and white. Jednak z wszystkiego najbardziej zachwycił mnie minimalistyczny łańcuszek z serduszkiem. Jest przeuroczy i dziewczęcy!

    Pozdrawiam ! :)
    mixfashionworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny naszyjnik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Cię w czarno-białych kolorach :) a naszyjnik cudowny

    OdpowiedzUsuń